مدیرسامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام کرد بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو برای ۳ درصد از باقی ماندگان مرحله دوم در شهریور ماه

به گزارش اجاره، مدیرسامانه یکپارچه اختصاص خودرو، با اعلان اینکه طبق وعده داده شده، سایت سامانه یکپارچه برای سه درصد باقی مانده از مرحله دوم که با ظرفیت جذب نشده خودروسازان خصوصی روبه رو شده بودند، در شهریور ماه بازگشایی خواهد شد اظهار داشت: این بازگشایی مربوط به مرحله سوم نبوده و ادامه مرحله دوم است؛ ضمن این که هنوز تاریخ دقیق بازگشایی سایت سامانه و خودرو های قابل عرضه معلوم نیست.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، چند روزی است برخی رسانه ها در فضای مجازی از شروع مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو ها و حتی اسامی خودروهایی که مقرر است عرضه گردد، صحبت می کنند.
در این رابطه مهدی تقدسی- مدیر سامانه یکپارچه اختصاص خودروها- در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: همانطور که قبل تر اعلام کردیم، سایت سامانه یکپارچه برای آن دست متقاضیان (سه درصد) مرحله دوم فروش خودرو ها که متقاضی خودرو های CKD خودروسازان خصوصی بودند اما باتوجه به محدودیت به وجود آمده و ظرفیت جذب نشده خودروسازان، تخصیص صورت نگرفته بود، باز خواهد شد تا با حفظ اولویت، امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین برایشان فراهم شود.
وی ادامه داد: هنوز این که چه خودروهایی عرضه خواهند شد، مشخص نیست؛ با عنایت به این که بر طبق ظرفیتهای خالی که برای تعدادی محصولات امسال و همین طور در سال ۱۴۰۳ وجود دارد، سایت برای این افراد بازگشایی می شود، خودروسازان تا آن زمان (شهریور ماه) اعلام خواهند کرد که کدام محصولات خودرا عرضه خواهند کرد تا متقاضیان بتوانند تقاضای خودرا ثبت کنند؛ بدین سبب اسامی انتشار یافته از خودرو ها هم اکنون مورد تایید نیست.

پس از تعیین تکلیف ثبت نام متقاضیان باقی مانده مرحله دوم برای مرحله سوم برنامه ریزی می کنیم
تقدسی اشاره کرد: این بازگشایی در امتداد تکمیل مرحله دوم فروش یکپارچه خودروهاست و ارتباطی با مرحله سوم ندارد. بعد از تعیین تکلیف این مرحله که اساسا در شهریور ماه خواهد بود اما هنوز تاریخ دقیق آن نیز معلوم نیست. قبل از شروع بازگشایی سایت، اطلاع رسانی ها دراین زمینه صورت خواهد گرفت. بعد از تعیین تکلیف این مرحله و نقطه پایان بر مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو ها، برنامه ریزی برای مرحله سوم شروع خواهد شد.

منبع: