شروع دور جدید گفتگوهای اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان

اجاره: نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان شروع شد.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران و شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر آذربایجان که ریاست هیئت های ایرانی و آذری کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور را بر عهده دارند به میزبانی شهرستان مرزی بندر آستارا در محل هتل بین المللی اسپیناس شروع شد.
بر اساس این گزارش، وزیر راه و شهرسازی ایران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، استاندار گیلان، معاون وزارت امور خارجه، نمایندگان راه آهن، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، مرزبانی، دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی، گمرک، رایزن اقتصادی ایران در جمهوری آذربایجان، فرماندار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی به عنوان هیئت ایرانی در این جلسه حضور دارند.
شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و رییس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران، معاونان وزیر امور خارجه، وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل، وزیر انرژی، وزیر دفاع، معاون آژانس مدیریت منابع آب، معاون کمیته دولتی گمرک، معاون فرمانده نیروهای مرزی سرویس دولتی مرزبانی، معاون شرکت احیا و مدیریت آب، معاون آژانس دولتی راهداری نیز در این نشست حضور دارند.
در این جلسه مشترک توسعه کریدور شمال – جنوب، توسعه بارانداز ریلی آستارای جمهوری اسلامی ایران و مسائل مختلف تجاری و اقتصادی، حمل و نقل و تجاری و پروژه های درحال اجرا و راکد مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد. همین طور نحوه کاربری از پل جدید خودرویی بتنی آستارا – آستارا بر روی رودخانه مرزی آستارا چای که با هدف تسهیل و تسریع در انتقال کالاها و تردد خودرو های سبک و سنگین راه اندازی در مرز آستارای دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارد، از مهم ترین دستورات کاری این جلسه مهم اقتصادیست.
معاون شرکت (سوکار) و همین طور معاون شرکت (آذرانرژی) جمهوری آذربایجان نیز در این جلسه به عنوان هیئت آذری حضور دارند.
همچنین تعدادی از مدیران، مشاوران و کارشناسان ارشد دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نشست مذکور هیئت های دو کشور را همراهی می کنند.