رئیس اداره امور عشایر شهرستان: عشایر بروجرد سالانه ۱۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند

به گزارش اجاره، لرستان رییس اداره امور عشایر بروجرد اظهار داشت: عشایر شهرستان سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.
نورالله مصطفی نژاد در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: الان ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار رأس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.
وی خاطرنشان کرد: عشایر قشری تولیدکننده هستند که رفع مشکلات آنها ضروریست و تداوم فروش دام در میان عشایر، به مرور منجر به بیکار شدن و مهاجرت آنها به حاشیه شهرها می شود.
رئیس اداره امور عشایر بروجرد تصریح کرد: با عنایت به نقش تولیدی عشایر رفع مشکلات آنها در اولویت قرار دارد و همچون رفع مشکل دسترسی عشایر شهرستان به آب شرب بهداشتی و سالم با وجود چشمه های فراوانی که در مناطق عشایری وجود دارد با همکاری دستگاههای متولی درحال پیگیری است.
مصطفی نژاد افزود: همینطور ساخت آبشخور دامی و بهسازی چشمه ها برای تأمین آب آشامیدنی بهداشتی عشایر و دام های آنها در دیگر مناطق عشایری بروجرد در حال انجام می باشد.
وی بیان نمود: سال قبل ۱۶ خانوار عشایری با تأمین تانکرهای ۲ هزار لیتری چرخ دار با اعتباری معادل ۷۸۰ میلیون ریال از آب شرب برخوردار شدند.
رئیس اداره امور عشایر بروجرد افزود: همینطور سال قبل ۱۴ کیلومتر محور عشایری با ۲ میلیارد تومان اعتبار مرمت و بهسازی شد.
مصطفی نژاد اظهار نمود: عشایر ذخایر انقلاب هستند و باید قدر این قشر زحمتکش را دانست و در جهت حل مشکلات آنان اهتمام ورزید.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیتهای خوبی در زمینه منابع طبیعی در مناطق عشایر وجود دارد که باید در حفظ و بهره گیری مناسب از آن بیشتر از گذشته کوشا باشیم.
رئیس اداره امور عشایر بروجرد با اشاره به اینکه باید منابع معیشتی شناسایی و تقویت شود، اضافه کرد: با عنایت به چهارفصل بودن شهرستان باید از تمامی ظرفیتهای گردشگری بخصوص گردشگری عشایری و روستایی به درستی استفاده نماییم.
مصطفی نژاد تصریح کرد: خصوصیت ها و مؤلفه های ایل و کوچ برای همه ما درس و آموزنده بوده و این آداب، فضیلت ها، باهم بودن ها و تفاوت ها نشان از همبستگی و درکنار هم بودن بوده و عشایر شناسنامه کشور و از فضیلت های کشور ما است.
وی افزود: عشایر بروجرد همیشه در صحنه بوده اند و نسبت به انقلاب، نظام و رهبری پشتیبان بوده و هستند.

منبع: