رشد ۱ و سه دهم درصدی بخش معدن در بهار سال جاری

به گزارش اجاره، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران اعلام نمود: بخش معدن کشور طی ۳ ماه بهار سال جاری رشد ۱.۳ درصدی داشته که این رقم نزدیک به ۲ برابر رشد سال ۱۴۰۱ بوده است.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، بنا بر اعلام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، بخش معدن از آغاز سال قبل تابحال به آرامی از رشد منفی خارج و سپس به بالای یک درصد رسیده است و این در حالیست است که سه ماه نخست سال قبل رشد منفی ۱.۵ درصدی برای حوزه معدن ثبت شده بود در انتها نیمه نخست ۱۴۰۱ (شش ماه منتهی به شهریور) به منفی ۴ دهم درصد رسید.
این در حالیست که در پاییز گذشته رشد مثبت پدید آمد و رقم ۷ دهم درصد برای ۹ ماه ۱۴۰۱ به ثبت رسید. در ادامه این حوزه از اقتصاد رشد ۷ دهم درصدی را برای کل سال قبل پشت سر گذاشت. این رقم برای سه ماه ابتدای سال جاری اما به ۱.۳ درصد ارتقا پیدا کرد که ۸۵ درصد بیشتر از کل رشد سال قبل بخش معدن است.
متوسط رشد گروه صنایع و معادن که شامل استخراج نفت و گاز، سایر معادن، صنعت، تأمین آب و برق و گاز طبیعی و هم ساختمان است، در سه ماه بهار سال جاری به ۴ دهم درصد رسید.

منبع: