مذاکرات غول های دخانیات برای ادغام ۲۰۰ میلیاردی

اجاره: غول های دخانیات فیلیپ موریس اینترنشنال و آلتریا بعد از گذشت بیشتر از یک دهه از جدایی، سرگرم مذاکره برای اتحاد مجدد هستند.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، با عنایت به این که ارزش فیلیپ موریس ۱۲۰ میلیارد دلار و آلتریا ۸۸ میلیارد دلار است، این قرارداد یک غول دخانیات به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار ایجاد خواهدنمود.

انتشار این خبر موجب شد ارزش سهام رقیبان آنها سقوط کند و ارزش سهام بریتیش امریکن توباکو سه درصد افت کرد.

آلتریا که بزرگترین سرمایه گذار در شرکت سیگار الکترونیکی Juul Labs است، در سال ۲۰۰۸ از فیلیپ موریس جدا شد.

تایید مذاکرات از طرف این دو شرکت یک روز بعد از این انجام گرفت که بانی هرزاگ، تحلیلگر ولز فارگو اظهار نمود شرکت Juul Labs که ۳۵ درصد آن متعلق به آلتریا است، شریک ایده آلی برای توسعه بین المللی خود در فیلیپ موریس خواهد داشت.

شرکت Juul Labs به دنبال تفحص فزاینده رگولاتوری بر سر سلامت محصولاتش در آمریکا، در حال سرمایه گذاری برای رشد در خارج از این کشور است.

هر دو شرکت فیلیپ موریس اینترنشنال و آلتریا سیگارهای مارلبرو تولید می کنند که پرفروش ترین سیگار جهان است و آلتریا در آمریکا و فیلیپ موریس اینترنشنال در سایر نقاط جهان این سیگار را تولید می کنند.

فیلیپ موریس اینترنشنال برندهای پارلیامنت و ویرجینا را نیز تولید می کند و بخش سیگار الکترونیکی خودرا دارد که بگفته این شرکت، جایگزین دخانیات سنتی خواهد شد.

تحلیلگران اظهار کرده اند که علت این اتحاد، مقابله با فروش سیگار است که طبق اعلام گروه تحقیقاتی Cowen سال قبل در سطح جهانی ۴.۵ درصد کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، هر گونه قرارداد ادغام باید مورد موافقت سهامداران این شرکتها و رگولاتورها قرار بگیرد.

منبع: