لکسوس هم به جمع خودروسازان الکتریکی می پیوندد

اجاره: برند لکسوس تویوتا موتورز می خواهد اولین کارخانه تولید خودرو های الکتریکی خودرا در سال آینده راه اندازی کند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، طبق گزارش رویترز، برند لکسوس از شرکت تویوتاموتورز امروز، چهارشنبه، اعلام نموده است که می خواهد در امتداد حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین، خط تولید خودرو های تمام الکتریکی را راه اندازی کند و به تبع آن مدلهای برقی مختلفی را به تولید برساند.
خیلی از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو های تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش بیش از پیش خودرو های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو های پاک، باعث شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
این خبر در حالی از طرف این خودروساز لوکس انتشار یافته است که فردا، ۲۴ اکتبر، نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ آغاز به کار خواهدنمود و میزبان شرکت های خودروسازی جهان خصوصاً ژاپنی خواهد بود و مقرر است تا چهارم نوامبر به طول بینجامد.
این شرکت به منظور افزایش تولید خودرو های تمام الکتریکی مجهز به پیشرانه های برقی، از اهداف و برنامه های بلندمدت خود در این زمینه سخن گفته است.
بر طبق این گزارش، لکسوس تصمیم گرفته است که مدلهای تمام الکتریکی مختلفی را تا سال ۲۰۲۵ میلادی تولید کرده و روانه بازارهای جهانی کند.
کارشناسان و مفسرین فعال در حوزه خودرو اعتقاد دارند که این اقدام لکسوس به منظور رقابت با رقبای قدرتمندی همچون تسلاموتورز و نیسان موتورز صورت گرفته است که در سال های اخیر به موفقیت های شایان توجهی در زمینه تولید و عرضه خودرو های تمام الکتریکی دست یافته اند.
تسلا مدل ۳ و نیسان لیف همچون محبوب ترین و پرفروش ترین خودرو های برقی عرضه شده در بازارهای جهانی بویژه آمریکا، اروپا و شرق آسیا به شمار می روند.
روشیهیرو ساوا، مدیر بخش بین الملل شرکت خودروسازی لکسوس، در ادامه سخنانش خاطرنشان کرده است: ما در ابتدا می خواهیم محصولات خودرا در بازار کشورهایی که تقاضای خودرو های الکتریکی در آنها بالاست، همچون چین، ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی عرضه نماییم.
ایشان سپس اصرار کرد که اطلاعات و جزئیات بیشتر تصمیمات لکسوس در زمینه تولید خودرو های الکتریکی و نام مدلهای موردنظر را در ماه آینده اعلام و منتشر خواهدنمود.
با اینکه تقاضای خودرو های الکتریکی در سال های اخیر سرعت بسیار بیشتری گرفته است، اما هنوز با عنایت به قیمت بالای آنها و برخی دیگر از عوامل موثر همچون گستره پیمایش پایین رشد قابل توجهی پیدا نکرده است.

منبع: