تعرفه صادرات مرغ کاسته می شود

به گزارش اجاره دبیر ستاد تنظیم بازار از کاهش مصرف مرغ به علت برگزار نشدن مجالس مختلف به دنبال شیوع کرونا و کاهش قیمت این محصول در بازار اطلاع داد و اعلام نمود که برای پشتیبانی از مرغداران؛ عوارض صادرات مرغ که پیش از این به ازای هر کیلو ۵۰۰۰ تومان بود، به ۱۵۰۰ تومان کاسته می شود و شرکت پشتیبانی امور دام کشور هم مقرر است گوشت مرغ مازاد در بازار را خریداری کند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، عباس قبادی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران اظهار نمود: به درخواست ستاد تنظیم بازار و با هدف پشتیبانی از مرغداران کشور، مقرر شده وزارت جهاد کشاورزی عوارض صادرات مرغ را که پیش از این به ازای هر کیلو ۵۰۰۰ تومان بود، به ۱۵۰۰ تومان کم کند.
وی با اشاره به اینکه در مبحث صادرات مرغ به دنبال درآمد ارزی هستیم، اظهار داشت: مرغداری ها، صنایع بسیار صدمه پذیری هستند پس انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی برای کوتاه مدت با کاهش عوارض صادرات مرغ و رسیدن آن به حدود ۱۵۰۰ تومان موافقت کند.
دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به شیوع کرونا و تعطیل شدن رستوران ها و برگزار نشدن مراسم های مختلف نظیر مجالس عروسی و مراسم ختم، از کاهش مصرف مرغ در کشور به پایین ترین سطح اطلاع داد و اظهار داشت که این مساله سبب کاهش قیمت این محصول در بازار شده است.
وی ادامه داد: ازاین رو به منظور پشتیبانی از مرغداری ها و کاهش ضرر وزیان آنها مقرر شده علاوه بر تسهیل صادرات این محصول، شرکت پشتیبانی امور دام کشور هم به جمع آوری و خرید گوشت مرغ مازاد در بازار اقدام نماید.
دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، مرغ با قیمت حداقلی در بازار عرضه می شود، اظهار داشت: برای حفظ ثبات قیمت در بازار و پیشگیری از ضرر و زیان مرغداران در تلاشیم نهاده های دامی را با قیمت مناسب تری در اختیار مرغداران قرار دهیم و همینطور مبحث کمک های دولت به این تولیدکنندگان هم در دستور کار است.

تا آخر ماه رمضان افزایش قیمت نداریم
قبادی با اشاره به اینکه تا آخر ماه مبارک رمضان هیچ افزایش قیمتی در کالاهای اساسی نخواهیم داشت، اظهار داشت: تأمین کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان و با عنایت به افزایش تقاضا با شدت بیشتری صورت خواهد گرفت و هیچ افزایش قیمتی در کالاهای اساسی نخواهیم داشت.