دستیابی به دانش فنی تولید نوعی آلیاژ برای ساخت واگن قطار

اجاره دستیابی به دانش فنی تولید نوعی آلیاژ برای ساخت واگن قطار
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، کیانوش عسگری، مدیر عامل این شرکت و مجری طرح، فوم “آلومینیوم سلول بسته” را همچون محصولات خاصی دانست که از خاصیت های فیزیکی قابل توجهی برخوردارست و اظهار داشت: این محصول قابلیت جذب انرژی، جذب صدا، جذب امواج و قابلیت عایق حرارتی را دارد و بسیار سبک است. همین موضوع در کنار بسیاری خاصیت ها و قابلیت های دیگر سبب شده است که کاربری های فراوانی برای آن در صنایع مختلف وجود داشته باشد.
وی افزود: این محصول هم اکنون برای ساخت واگن های قطار مورد استفاده قرار گرفته است؛ چون علاوه بر سبک بودن، از ورود صدا و امواج به داخل واگن جلوگیری می کند.
عسگری با اعلان اینکه این محصول به سبب “های تک” بودن و به بهانه کاربری دوگانه، فروش آن به کشورمان ممنوع شده است، اشاره کرد: این مسئله موجب شد تا با کمک نیروهای متخصص شرکت، نسبت به بومی سازی فناوری آن اقدام نماییم، هم اکنون ایران یکی از محدود کشورهایی است که تکنولوژی ساخت این آلیاژ خاص را در اختیار دارد و قیمت نمونه داخلی حداکثر یک سوم قیمت نمونه خارجی است.
مجری طرح با اشاره به اقدامات شرکت برای توسعه کارهای خود، اظهار نمود: با جذب مشارکت یک سرمایه گذار داخلی در حال زمینه سازی برای راه اندازی یک واحد با ظرفیت تولید ۸ تن هستیم که امیدواریم، توانایی شرکت را برای تامین نیاز داخل و حتی صادرات افزایش دهد.

منبع: