مدیرکل صمت استان بوشهر خبر داد: افزایش ۲ برابری صادرات غیر نفتی استان بوشهر

بوشهر مدیرکل صمت استان بوشهر اظهار داشت: صادرات غیر نفتی این استان در سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر شده است و با چهار میلیارد دلار جایگاه نخست کشور را دارد.
مهدی صفوی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار نمود: در حداقل زمان مجوز فعالیت واحد صنعتی صادر می شود؛ به صورت متوسط در ۹ ماهه گذشته روزانه یک مجوز در استان صادر گردیده است.
وی افزود: مراحل صدور مجوزها به صورت الکترونیکی انجام می گیرد همینطور بعد از صدور مجوز یک یا ۲ روز تحویل زمین در شهرک های صنعتی استان بوشهر انجام می شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: این استان در کاهش زمان صدور مجوز پیشرو است و همین مبحث انگیزه را برای سرمایه گذاری در استان بوشهر بالا برده است.
صفوی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۷۸ مجوز صنعتی و ۵۷۸ جواز تاسیس از جانب صمت استان بوشهر صادر گردیده است. همینطور ۵۷ هزار واحد صنعتی در استان فعالیت می نمایند که ۱۴۳ هزار نفر اشتغال زایی دارند.
وی بابیان این که در سه بخش صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ۱۷۰ هزار نفر مشغول کار هستند، اظهار داشت: تا آخر سال جاری ۶۰ واحد تولیدی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و سرمایه گذاری ۵۰۰۰ میلیارد تومان در این استان تکمیل و بهره برداری می شود و زمینه اشتغال ۲۰۰۰ نفر را ایجاد می کنند.
مدیرکل صمت استان بوشهر بابیان این که سال گذشته ۳۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند، خاطرنشان کرد: سال جاری تلاش می شود ۵۰ واحد راکد دیگر در این استان به چرخه تولید برگردند.
صفوی بابیان این که استان بوشهر سال گذشته با ۱۰میلیارد دلار صادرات غیرنفتی آمار دوم کشور را به دست آورد، اظهار داشت: سال جاری صادرات غیر نفتی استان بوشهر در سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر شده است و با چهار میلیارد دلار جایگاه نخست کشور را دارد.
وی اظهار داشت: واردات استان بوشهر درسه ماه سالجاری ۸۰۰ میلیون دلار بوده است؛ سمت و سوی واردات از کالاهای مصرفی به تجهیزات تولیدی و کالاهای واسطه ای تغییر کرده است. برنامه ریزی شده است تا از ظرفیت وارداتی استان بوشهر برای رونق تولید و اشتغال استفاده گردد.
صفوی در مورد با صدور کارت های بازرگانی اظهار داشت: بر مبنای بررسی ها ۷۴ درصد از کارت های صادر شده، سال جاری تمدید شده است که این نشان دهنده داشتن فعال بودن صاحبان این کارت ها است.
وی تصریح کرد: بعضی از صنایع در استان بوشهر کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت دارند، با حمایت ها می توانیم آنها را به ظرفیت کامل برسانیم. به دنبال نوسازی و بازسازی برخی واحدهای صنعتی هستیم.