از ابتدای تیرماه تا پایان امسال اجرا می شود اولین مرحله طرح جهش کیفیت ایران خودرو در حوزه موتور و گیربکس

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو، از اجرای اولین مرحله طرح ویژه جهش کیفیت و خدمات در حوزه موتور و گیربکس از آغاز تیرماه تا آخر سال جاری اطلاع داد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، سهراب برفروشان تحولات کیفی در دست اقدام شرکت ایران خودرو را در حوزه محصولات و خدمات، آغازگر مسیری جدید در ارتقای رضایتمندی مشتریان خواند و اظهار داشت: در این خصوص طرح های متنوع و نوینی تدوین و به اجرا گذاشته شده و در گام نخست، محصول تارا در دو نوع دستی و اتوماتیک که از آغاز تیرماه سال جاری تحویل مشتریان شده، مشمول طرح جهش کیفیت خدمات ایران خودرو در حوزه موتور و گیربکس خواهد بود.
معاون کیفیت ایران خودرو تصریح کرد: طرح ویژه در حوزه موتور و گیربکس، محصولات حاصل اجرای پروژه های مختلف کیفیت در زنجیره ارزش و اطمینان از ارتقای کیفیت محصولات است. بعد از طرح ریزی و پیاده سازی ۲۷۲ پروژه مهم کیفی و تحقق برنامه تولید عبور مستقیم محصولات، پیاده سازی و اجرای طرح های ویژه گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه خدمات، نویدبخش افزایش رضایتمندی و تأمین انتظارات مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو خواهد بود.
وی بافزود: با بهره برداری از سرمایه گذاری های صورت گرفته در نوسازی تجهیزات خطوط تولید گیربکس و موتور، طراحی و عرضه نسخه ارتقا یافته موتورها (پلاس) و گیربکس های تولیدی، استفاده از تکنولوژی های به روز در آزمون های خودرویی و مجموعه های تولیدی در فرآیندهای قطعه سازان و با ایجاد هم افزایی موثر و تعریف برنامه های کیفی مشترک با سازندگان، صیانت کامل از مشتریان محترم در حوزه قطعات موتور و گیربکس صورت خواهد گرفت.
این مقام صنعتی با اشاره به اینکه بر این اساس، عدم بروز ایراد با منشا موتور و گیربکس خودرو های تارا دستی و تارا اتوماتیک که از آغاز تیرماه تحویل مشتریان شده، تا شش ماه یا پیمایش ۱۰ هزار کیلومتر ضمانت می شود، اظهار داشت: درصورتیکه خودرو های مشمول این طرح به واسطه ایرادات احتمالی کیفی در سامانه موتور و گیربکس در محدوده زمانی و پیمایشی اعلام شده به شبکه خدمات بعد از فروش رجوع کنند، از بسته های جبرانی ویژه بهره مند خواهند شد.
وی با بیان این که برپایه طرح تدوین شده، پذیرش خودرو های مشمول بدون احتیاج به نوبت گیری از شبکه خدمات بعد از فروش ایران خودرو است، اظهار داشت: حوزه خدمات بعد از فروش این گروه صنعتی، ضمن تخصیص کارشناس پشتیبان به هر مشتری، اقدامات ویژه ای را در خدمات رسانی به مشتریان که شامل کاهش زمان پذیرش و فرایند ترخیص است، انجام خواهد داد.
معاون کیفیت ایران خودرو افزود: خدمات امدادی مشخصی هم برای خودرو های مشمول این طرح پیشبینی شده که از آن جمله میتوان به سرعت عمل در خدمات امدادی برای خودرو های مشمول اشاره نمود.
برفروشان ضمن اشاره به این که اجرای طرح جهش کیفیت ایران خودرو در حوزه محصول و خدمات نشان گر تحولات عمده در حوزه کیفیت در ماه های اخیر است، تصریح کرد: گروه صنعتی ایران خودرو عزم خویش را جزم کرده تا در طول اجرای این طرح، با دریافت بازخورد نقاط قابل بهبود از مشتریان محترم، بتواند بیش ترین بهره وری را بوجود آورده و با ارائه محصول باکیفیت، رضایتمندی حداکثری و پایدار مشتریان را کسب کند. بعد از شناسایی نقاط قوت و ضعف اولین مرحله این طرح، در گام بعدی محصولات دیگری هم مشمول طرح خواهند شد. ایران خودرو توانسته با توقف تولید خودرو های ناقص از آغاز خردادماه سال جاری و استمرار تولید به صورت عبور مستقیم، گام مهمی را در افزایش کیفیت محصولات بردارد و هم زمان برنامه های گوناگونی را برای افزایش کیفیت محصولات به اجرا گذارد.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: تدوین و اجرای طرح تحول کیفی در زنجیره ارزش و در حوزه های تأمین، مهندسی و طراحی، ساخت و تولید، فروش، خدمات بعد از فروش و لجستیک، در سه محور طراحی و عرضه خودرو های جدید، توقف تولید محصولات قدیمی و رفع عیوب مزمن و کیفی سازی محصولات تولیدی فعلی، در دستور کار قرار گرفته که برای عملیاتی شدن محورهای اشاره شده، هفت پروژه توسعه محصول جدید، ۷۳ پروژه بهبود مشخصه های کیفی محصولات فعلی و ۱۹۹ برنامه زیرساختی ارتقای کیفیت در طول زنجیره ارزش شرکت ایران خودرو در مجموع ۲۷۹ پروژه، در سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت تعریف شده و درحال اجراست.
برفروشان اظهار داشت: ایران خودرو نظارت های کیفی از فرایند تأمین، تولید و خدمات بعد از فروش را تقویت کرده تا محصول نهایی را باکیفیت قابل قبولی به مشتریان عرضه نماید و سایر محصولات هم در مراحل بعدی، وارد طرح ویژه کیفی گروه صنعتی ایران خودرو خواهند شد. گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز سال جاری، مدت گارانتی تمامی محصولات عرضه شده با مدل ۱۴۰۱ را به سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر افزایش داده و مطابق مفاد دفترچه راهنمای خدمات گارانتی، خدمات مجانی در مدت سه سال گارانتی به تمامی مشتریان عرضه می شود.

منبع: