قیمت دام زنده عید قربان

به گزارش اجاره قیمت هرکیلو دام سبک زنده برای عید قربان ۸۵ هزارتومان اعلام گردید.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا برپایه اعلام سازمان میادین میوه و تره بار سقف قیمت هر کیلو دام زنده برای عید قربان ۸۵ هزار تومان تعیین شده است که امکان دارد برپایه عرضه و تقاضا پایین تر از این قیمت هم ارائه شود اما از عرضه بالاتر از کیلویی ۸۵ هزار تومان جلوگیری خواهد شد.

همچنین بنابر اعلام این سازمان دام زنده در ۱۷ مرکز شهرداری تهران عرضه خواهد شد.

افشین صدر دادرس _ مدیرعامل اتحادیه دامداران سبک کشور در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در عرضه دام وجود ندارد و حتی با مازاد مواجه می باشد، اظهار داشت: مرجع تعیین قیمت دام زنده برای عید قربان در جایگاه های موقت عرضه دام، سازمان میادین میوه و تره بار است. دامدارانی که قصد دارند دام خویش را در مراکز تعیین شده شهرداری عرضه کنند طبق قراردادهای منعقده با سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری ملزم به رعایت شرایط تعیین شده در قراردادهای خود هستند.

قاسم رضاییان زاده -معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور هم دراین راستا اعلام نمود که تعداد ۸۵۰ اکیپ ثابت و ۹۶۶ اکیپ سیار دامپزشکی نظارت های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام قربانی را در سرتاسر کشور انجام می دهند. این اکیپ ها متشکل از ۱۱۶۵ دامپزشک، ۱۶۲۷ بازرس بهداشت گوشت و ۶۰۵ ناظر ذبح شرعی است.

وی عنوان کرد: این اکیپ های دامپزشکی، بازرسی و ناظران ذبح از ۶ بامداد روز عید قربان در جایگاه های موقت عرضه دام شهرداری، کشتارگاه ها و میادین مجاز عرضه دام فعالیت خویش را آغاز می کنند و تا آخر روز و با هماهنگی سازمان دامپزشکی و شهرداری ها در این مراکز حضور خواهند داشت.

رضاییان زاده در همین حال از مردم خواست به منظور حفظ بهداشت خود و جامعه از ذبح دام فاقد هویت در روز عید قربان پرهیز کنند و دام قربانی را از جایگاه های موقت و مجاز عرضه دام شهرداری ها تهیه کنند.

وی ضمن اشاره به بروز بیماری تب کریمه کنگو در کشور خاطرنشان کرد: این بیماری مشترک میان دام و انسان است و علائم آن در دام قابل تشخیص نیست و ازاین رو سفارش می نماییم برای جلوگیری از خطر مبتلا شدن به بیماری تب کریمه کنگو، گوشت قربانی پیش از قطعه قطعه کردن و مصرف حتما به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تأمین سلامت بهداشت فرآورده های خام دامی وظیفه سازمان دامپزشکی کشور است، اظهار داشت: مردم هم در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی می توانند گزارش خویش را به ادارات دامپزشکی شهرستان ها در سرتاسر کشور و اکیپ های نظارتی و بازرسی ارائه دهند و یا با سامانه کشوری ۱۵۱۲ تماس بگیرند و از این طریق در روند نظارت با این سازمان همراه و سهیم شوند.