وزیر جهادکشاورزی: مطالبات گندمکاران تا هفته آینده به روز پرداخت می شود

وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: حدود ۱۰ روزی در پرداخت مطالبات گندمکاران عقب هستیم که در تلاشیم از راه بانک های مختلف و سازمان برنامه و بودجه تا هفته آینده پرداختی به گندمکاران را به روز نماییم.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، سید جواد ساداتی نژاد که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد با اشاره به اینکه سال قبل میزان خرید گندم ۴.۵ میلیون تن بود، اظهار داشت: سال جاری و تا به امروز ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم خریداری شده است و به مرز ۵ میلیون تن نزدیک شده ایم. امیدواریم که با عنایت به شرایط موجود به مرز ۶ میلیون تن در خرید گندم برسیم.

وی افزود: تا امروز ۴۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و با پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان دیگر تا ۱۱ تیر ماه مطالبات گندم پرداخت شده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: حدود ۱۰ روزی در پرداخت این مطالبات عقب هستیم که در تلاشیم از راه بانکهای مختلف و سازمان برنامه و بودجه تا هفته آینده پرداختی به گندمکاران را به روز نماییم.

وی در ادامه اظهار نمود: ۱۵ هزار میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی تأمین شده و مقرر است ۱۵ هزار میلیارد تومان دیگر هم توسط سایر بانکها تامین گردد و مابقی هم توسط سازمان برنامه تأمین خواهد شد. در تلاش هستیم که خودمان را به روز نماییم البته نسبت به سال قبل وضعیت بهتری داریم.

شاداتی نژاد خاطرنشان کرد: سال جاری سه تصمیم مهم در ارتباط با گندم گرفته شد تا بتوانیم به خودکفایی و کاهش وابستگی برسیم. اول این که در ابتدای سال قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. همینطور قیمت کودهای پایه را تا ۴۵ درصد کاهش دادیم که این مورد در عملکرد گندم و سایر غلات اثرگذار است. از طرفی خرید قراردادی در دستور کار است که از شهریور ماه آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی همه مطالبات گندمکاران پرداخت خواهد شد؟ اظهار داشت: روزانه درحال خرید گندم هستیم. این خرید تا مردادماه ادامه می یابد. هم اکنون ۱۰ روز تاخیر در پرداخت داریم، ولی با پیگیری های انجام شده خودمان را به پرداخت کامل تا ۱۵ و ۲۰ مرداد نزدیک خواهیم کرد.

ساداتی نژاد در انتها اظهار داشت: از همه گندمکاران بابت تاخیر در پرداخت عذرخواهی نمود.

منبع: