سرمایه گذاری و خرید ملک در ازمیر ترکیه

اجاره: شهر ازمیر به دلیل بسیاری از پروژه های توسعه و زیرساخت جدید در حال انجام، فضای فرهنگی عالی و رویدادهای متنوع، خرید ملک در آن مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفته است.

در این مقاله به مزیت‌ها برجسته سرمایه‌گذاری در ترکیه و چرا باید به فکر سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه باشیم، پرداخته شده است. همچنین ۱۳ تا از دلایل اصلی خرید ملک در ازمیر را نیز بیان نموده‌ایم که بدانید چرا سرمایه‌گذاران خارجی جذب سرمایه‌گذاری در این شهر می‌شوند. آن چیز که مسلم و قطعی است علاوه بر یک سرمایه‌گذاری سودآورد، امکان اخذ شهروندی دوم یکی از محرک‌های اصلی سرمایه‌گذاران خارجی است. تا انتها همراه ما باشید تا بیشتر پیرامون این مسئله کاوش کنیم و بیاموزیم.

مهاجرت به ترکیه و اخذ شهروندی دوم از طریق خرید ملک

اخذ تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک نسبتاً ساده است. در ادامه به مهم‌ترین نکات پیرامون این برنامه سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌پردازیم.

ارزش ملک باید ۴۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر باشد: ممکن است ملک خریداری شده می‌تواند مسکونی یا تجاری، نوساز یا چند سال ساخت باشد. تنها محدودیتی که وجود دارد این است که سرمایه‌گذار نمی‌تواند ملکی را خریداری کند که قبلاً یک بار در برنامه سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات ترکیه استفاده شده است. توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری که چنین ملکی  خریداری می‌کند، واجد شرایط درخواست شهروندی ترکیه نیست.

امکان اخذ شهروندی برای کل خانواده سرمایه‌گذار: با خرید ملک در ترکیه هم سرمایه گذار و هم خانواده او واجد شرایط درخواست شهروندی ترکیه هستند. همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال مالک ملک می‌توانند در کنار سرمایه گذار درخواست شهروندی دهند. همچنین والدین و فرزندان بالای ۱۸ سال می‌توانند اجازه اقامت دریافت کنند.

ملک خریداری شده پس از ۳ سال مالکیت قابل فروش است: تنها محدودیت در این برنامه سرمایه‌گذاری این است که سرمایه گذار خارجی نمی‌تواند ملک را به مالک قبلی خود بفروشد. سرمایه گذار می‌تواند به راحتی ملک خود را اجاره دهد و کسب درآمد خوبی داشته باشد.

شرایط اقامتی آسان برای درخواست شهروندی: سرمایه گذار نیازی به زندگی و حضور فیزکی در ترکیه ندارد. همچنین برای گرفتن پاسپورت ترکیه نیازی به قبولی در آزمون زبان یا تاریخ ندارند.

وضعیت بازار خرید ملک در ترکیه برای سرمایه‌گذاران خارجی

محبوب ترین شهرها برای خارجی‌ها جهت خرید ملک، شهرهای استانبول، آنکارا و آنتالیا هستند. در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۳ از کل معاملات انجام شده در ترکیه توسط سرمایه‌گذاران خارجی مربوط به این سه شهر بوده است. این سه شهر از جمله شهرهای توریستی ترکیه هستند و خرید ملک در آنجا می تواند سودآور باشد، چرا که تقضاها برای اجاره ملک رو به افزایش است. به این معنی سرمایه‌گذاران درآمد خوبی از اجاره ملک خود خواهند داشت.

طبق آمارها، نرخ سرمایه‌گذاری خارجی در بخش املاک ترکیه روند صعودی دارد. برای مثال در سال ۲۰۲۱ نرخ سرمایه‌گذاری خارجی حدود ۴۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بوده است.

در ۱۰ سال گذشته، نزدیک به ۲۰۰۰۰ خارجی توانسته‌اند با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات پاسپورت ترکیه دریافت کنند. جالب‌ است بدانید که بیشترین خریداران از کشورهای عراق، ایران و روسیه بوده‌اند. البته در سال ۲۰۲۲ نرخ خرید سرمایه گذاران چینی در ترکیه نیز رو به افزایش است. از ژانویه ۲۰۲۲، هزینه‌های ملک برای برنامه سرمایه گذاری به دلیل نوسانات لیر ترکیه  به دلار آمریکا محاسبه می‌گردد.

روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه و اخذ شهروندی

علاوه بر خرید ملک، راه‌های دیگری نیز برای دریافت پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری وجود دارد. به دلیل نوسانات پول ملی ترکیه، تمامی پرداخت‌ها به دلار آمریکا انجام می‌شود.

حداقل سرمایه گذاری در اقتصاد ترکیه برای دریافت شهروندی معادل ۵۰۰۰۰۰ دلار آمریکا است.

گزینه های سرمایه گذاری تحت برنامه شهروندی ترکیه عبارتند از:

  • راه‌اندازی  کسب و کار در ترکیه؛
  • سپرده‌ گذاری در بانک‌های ترکیه؛
  • خرید اوراق قرضه دولتی؛
  • خرید سهام از صندوق‌های سرمایه گذاری ترکیه؛
  • ایجاد ۵۰ شغل در ترکیه

به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذار برای خود و هر یک از اعضای خانواده که مایل به اخذ تابعیت ترکیه هستند، بایستی هزین‌های دولتی را پرداخت کنند.

سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ازمیر

ازمیر علاوه بر اینکه سومین شهر بزرگ ترکیه است، بسیار شبیه شهرهای اروپایی است. گردشگران بسیاری از ازمیر بازدید می‌کنند. می‌توان گفت شهر ازمیر همیشه مملو از توریست‌ها است. شهر ازمیر به دلیل بسیاری از پروژه های توسعه و زیرساخت جدید در حال انجام، فضای فرهنگی عالی و رویدادهای متنوع، خرید ملک در آن مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفته است.

 

شهر ازمیر بزرگراه‌ها و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی بسیار خوبی دارد که عبور و مرور در این شهر را آسان نموده است. نکته قابل توجه دیگر برای خرید ملک در ازمیر پایین بودن هزینه‌های زندگی نسبت به سایر شهرهای بزرگ همانند آنتالیا و استانبول است. بنابراین اگر به دنبال اقامت دائم ترکیه، سرمایه گذاری و خرید ملک ارزان برای فروش یا اجاره هستید، ازمیر یکی از بهترین انتخاب‌های شما می‌تواند باشد.

۱۳ دلیل برای خرید ملک در ازمیر ترکیه

  1. شما انتخاب‌های متنوعی برای سرمایه گذاری در ازمیر دارید.
  2. صنعت گردشگری ازمیر در حال رشد و شکوفایی است.
  3. از سواحل شگفت انگیز و زندگی کنار دریا در ازمیر لذت خواهید برد.
  4. دسترسی به ازمیر بسیار آسان است.
  5. حال و هوای سنتی و بین‌المللی در ازمیر ادغام شدند و می‌توانید هر دو را تجربه کنید.
  6. ازمیر مجموعه‌های عالی بسیاری از آپارتمان‌ها و ویلاها برای سرمایه گذاری دارد.
  7. با سرمایه گذاری در ازمیر شهروندی ترکیه را به دست آورید.
  8. روند خرید ملک در ازمیر به طور مستقیم و سریع انجام می‌شود.
  9. ازمیر برای اجاره ملک در تعطیلات فوق العاده است و سود خوبی دارد.
  10. مدارس خصوصی، بین المللی و ورزشی با استانداردها و آموزش‌های مختلفی در شهر ازمیر وجود دارد.
  11. ازمیر امن‌ترین شهر در میان کلان شهرهای ترکیه است.
  12. قیمت ساختمان‌ها در ازمیر مقرون به صرفه هستند.
  13. ازمیر مقصدی مطلوب برای معامله گران در سراسر جهان محسوب می‌شود.

موسسه مهاجرتی آرال گام

مجموعه آرال گام(https://aralgam.com/)، یک مرکز تخصصی ارائه دهنده کلیه‌ی خدمات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه می باشد. همچنین شما می توانید خدماتی مانند، افتتاح حساب بانکی در ترکیه، خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه، اجاره ملک در ترکیه، اخذ شهروندی کشور ترکیه، تحصیل در ترکیه، تحصیل پزشکی در ترکیه، افتتاح حساب بین المللی به صورت غیرحضوری را به راحتی با همکاری مجموعه آرال گام در کشور ترکیه انجام دهید. موسسه مهاجرتی آرال گام از مراجعه کنندگان جهت دریافت خدمات مشاوره استقبال نموده و این خدمات را به صورت رایگان در اختیار ایشان قرار می دهد.