معاون استاندار مرکزی اعلام کرد؛ استان مرکزی سومین صادرکننده به کشور ساحل عاج

به گزارش اجاره، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی بعد از البرز و آذربایجان غربی سومین صادرکننده به کشور ساحل عاج است.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، حسن میرزاخانی ظهر یکشنبه در دیدار با سفیر کشور ساحل عاج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان مرکزی از ظرفیت و توانمندی مناسبی در کشاورزی برخوردارست و باتوجه به نگاهی که ساحل عاج به بخش کشاورزی دارد می توانیم در حوزه تولید ادوات کشاورزی و آفت کش ها همکاری مشترکی داشته باشیم.
وی افزود: استان مرکزی بعد از البرز و آذربایجان غربی سومین صادرکننده به کشور ساحل عاج است.
میرزاخانی بیان کرد: استان مرکزی را می توان از نظر ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی به عنوان یک ایران کوچک قلمداد کرد که یکی از شاخصه های این استان این است که به عنوان قطب تولید الیاف مصنوعی در کشور شناخته می شود و می تواند در تامین نیاز ساحل عاج دراین زمینه کمک نماید.
وی با اشاره به نرخ ۲.۶ درصدی رشد جمعیت ساحل عاج و نیاز این کشور به ساخت مسکن افزود: آمادگی داریم توان فنی و مهندسی استان مرکزی را در امتداد این مهم در اختیار شما قرار دهیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به تولید ۴۰ درصد کاکائو جهان در ساحل عاج اظهار داشت: صنایع تبدیلی و توان ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه صنایع غذایی در استان وجود دارد که می توان زمینه همکاری مشترک دو کشور قرار گیرد.
میرزاخانی اشاره کرد: استان مرکزی ظرفیت های مناسبی در حوزه تولید محصولات ریلی و لوکوموتیو. شیشه، محصولات شیمیایی، دامپروری و لبنیات دارد که می تواند در اختیار سایر کشورها قرار دهد.

منبع: