سفیر ساحل عاج: زمینه فعالیت شرکتهای صنعتی اراک در ساحل عاج فراهم گردد

به گزارش اجاره، سفیر ساحل عاج در ایران اظهار داشت: هم اکنون شرکت هایی از ساوه در این کشور مستقر هستند و امیدواریم به زودی شاهد فعالیت شرکتهای صنعتی و اقتصادی اراک در ساحل عاج باشیم.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، تاماکولو واتارا ظهر یکشنبه در بدو ورود به اراک در در جمع خبرنگاران، اظهار نمود: ظرفیت های فنی و مهندسی ایرانی به میزانی است که می تواند کمک بسیاری به کشور ساحل عاج داشته باشد اما با وجود روابط سیاسی مناسب بین ۲ کشور، تعاملات اقتصادی در سطح مطلوبی نیست.
وی ضمن اشاره به این که ۱۹ شرکت از ایران در ساحل عاج فعالیت اقتصادی دارند، اظهار داشت: انتظار داریم با آشنایی بیشتری که نسبت به ظرفیت های یکدیگر پیدا می نماییم صادرات و واردات بین ۲ کشور افزایش یابد و شرکتهای ایرانی بیشتری در کشور ما مستقر شوند. سبب شادمانی دولت ساحل عاج است که از توان این شرکتها بهره مند شود.
سفیر کشور ساحل عاج ضمن اشاره به پیشینه روابط ۲ کشور اضافه کرد: ایران و ساحل عاج به سالیان دور برمی گردد و از آنجاییکه مبنای اقتصاد ایران کشاورزی است و از امکانات و دانش خوبی در این حوزه برخوردار می باشد که می تواند در به روز رسانی کشاورزی ساحل عاج مؤثر واقع شود. علاوه بر این خواهان همکاری مشترک و بهره مندی از دانش فنی جمهوری اسلامی ایران هستیم.
واتارا بازدید از صنایع اراک و ساوه را همچون اهداف خود برای سفر به این استان دانست و اظهار داشت: هم اکنون شرکت هایی از شهر ساوه در این کشور مستقر هستند و فعالیت اقتصادی دارند؛ امیدواریم به زودی شاهد فعالیت شرکتهای صنعتی و اقتصادی اراک هم در کشور ساحل باشیم.

منبع: