عسکری: در بخش صادرات و تولید تصمیمات خلق الساعه ممنوعست

به گزارش اجاره، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: صادرات تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود و در بخش صادرات و تولید نیز تصمیمات خلق الساعه ممنوع می باشد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، محمدجواد عسکری در هفتمین نمایشگاه خوراک دام و طیور و آبزیان با اعلان اینکه فضای بخش تولید شکننده است اظهار داشت: در کمیسیون کشاورزی بیشترین جلسات را با تولیدکنندگان داشتیم. هر کجا که نیاز بود در خدمت آنها بودیم. بیش از ۶۰ مکاتبه با رییس جمهور و مسئولان مربوطه درباب مسائل کشاورزان و بخش تولید انجام شد.
وی افزود: بخش کشاورزی ۴ میلیون بهره بردار دارد و ۳۵ درصد اشتغال را به خود مختص کرده است و در زمینه سلامت مردم نیز نقش آفرین است.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در بحث تقنینی مشکلی نداریم و قوانین مندرس و کهنه را به روز کردیم. قانون انتزاع و صادرات را نیز پیگیری کرده ایم و معتقدیم صادرات تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود تا تولید کننده با خیال آسوده تولید نماید و بعد از نظارت بر تولید بتوانیم با صادرات حرکت های خوبی در این بخش داشته باشیم.
وی با اعلان اینکه در بخش صادرات و تولید تصمیمات خلق الساعه ممنوعست اظهار داشت: در برنامه های ششم و هفتم توسعه آمده است که وضع عوارض و صادرات محصولات کشاورزی ممنوع می باشد. در قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز عنوان شده که تعرفه صادرات محصولات کشاورزی ممنوع بوده مگر این که دستگاه های متولی ۶ ماه قبل اعلام کنند تا تصمیم گیری های لازم شود.
وی در آخر اظهار داشت: نباید به صادرات لطمه وارد شود؛ برای اینکه بمحض از دست رفتن بازارهای صادراتی کشورهای دیگر همچون ترکیه وارد عرصه شده و بازارها را تصاحب می کنند.