مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد پیش بینی خرید بیش از ۲ میلیون تن گندم در خوزستان

اجاره: خوزستان مدیر کل غله و خدمات تجاری خوزستان از پیش بینی برداشت و خرید بیش از ۲ میلیون تن گندم در سال آینده در استان آگاهی داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: تمامی مسائل و مشکلات خرید گندم و کلزا در سال ۱۴۰۲ همراه با کلیه دست اندرکاران ستاد برداشت و با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و درباب تعدادی از آنها تصمیمات راهبردی اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: امسال باتوجه به بارندگی های مناسب و استقبال خوب کشاورزان سطح زیر کشت محصول گندم نسبت به سال قبل با افزایش قابل توجهی روبرو شده است و بدین جهت پیش بینی می شود در سال آینده بیش از ۲ میلیون تن گندم در مزارع استان برداشت و توسط شرکت تجاری دولتی ایران خریداری شود.

مدیر کل غله و خدمات تجاری خوزستان اشاره کرد: امسال ۱۶۴ هزار هکتار بصورت دیم و بیش از ۳۹۰ هزار هکتار از مزارع استان بصورت آبی زیر کشت محصول گندم رفته و همین طور بیش از ۲۶ هزار هکتار نیز زیر کشت محصول کلزا قرار گرفته است.

جهان نژادیان با اشاره به رکورد ۱۰ ساله تولید و خرید محصول گندم در استان خوزستان اظهار داشت: از تمام ظرفیت های دولتی و بخش خصوصی برای شروع بزرگترین عملیات اقتصادی کشور در استان خوزستان استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم در سال ۱۴۰۲ باردیگر با ثبت رکوردی دیگر در تولید و حفظ عنوان بزرگترین تولیدکننده، گامی بلند در راستای تثبیت خودکفایی این محصول بسیار مهم و راهبردی داشته باشیم.

وی افزود: در جلسات برگزار شده رایزنی هایی با بانک عامل داشته ایم و برنامه ریزی ها به شکلی خواهد بود که وجه کشاورزان بعد از تحویل محصول به هر کدام از سیلوهای بخش دولتی، خصوصی و یا مراکز خرید مباشر، در کمتر از ۲۴ ساعت به حساب آنها واریز شود.

منبع: