اجبار اشخاص حقوقی در پیوستن به سامانه مودیان مالیاتی

به گزارش اجاره، سازمان امور مالیاتی کشور از اجبار اشخاص حقوقی در پیوستن به سامانه مودیان برای ارسال صورت حساب الکترونیکی اطلاع داد.

به گزارش اجاره به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، با توجه به اجبار کلیه اشخاص حقوقی (به استثنای اشخاص حقوقی مبحث ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده) نسبت به اتصال به سامانه مؤدیان و صدور و ثبت (ارسال) صورت حساب الکترونیکی در این سامانه از آغاز فروردین ماه سالجاری و با عنایت به درخواست های مکرر اشخاص مشمول به آگاهی می رساند، برای فرجه زمانی آماده سازی نرم افزارهای حسابداری و اتصال به سامانه مؤدیان از جانب مؤدیان گرامی تمهیدات تسهیل گری ویژه ای با تکیه بر بخشودگی جرایم عدم صدور و ارسال بموقع صورت حساب الکترونیکی پیشبینی شده است.
همچنین جهت مساعدت در کاهش هزینه های مودیان، به باعث بند (ج) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بخشی از هزینه های شرکتهای معتمد مالیاتی که به نیابت از سوی مؤدیان نسبت به جمع آوری و ارسال صورت حساب الکترونیکی اقدام می نمایند، توسط سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت خواهد شد. ازاین رو، تا زمان تعیین و اعلام تعرفه خدمات شرکتهای معتمد از جانب شورای اقتصاد، این شرکت ها تعهدات قراردادی خود با مؤدیان مالیاتی را بدون مطالبه هرگونه پیش پرداخت انجام خواهند داد.