نوری قزلجه: تامین امنیت غذایی مردم با اهمیت ترین اولویت برنامه هفتم توسعه است

به گزارش اجاره، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تامین امنیت غذایی در کنار توجه به حفظ منابع تولید، خاک و آب و همین طور افزایش تولید و توسعه بخش کشاورزی باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

غلامرضا نوری قزلجه در گفت و گو با ایسنا با اهمیت ترین اولویت کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه را تامین امنیت غذایی مردم عنوان نمود و اظهار داشت: تامین امنیت غذایی در کنار توجه به حفظ منابع تولید، خاک و آب و همین طور افزایش تولید و توسعه بخش کشاورزی بصورت عمودی بجای توسعه افقی همچون دیگر مطالبی است که در بخش کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر مورد توجه قرار دادن افزایش راندمان و تولید در واحد سطح در بخش های کشاورزی و دام در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: توجه به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست از دیگر اولویت های کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی است که در تلاشیم تا در مواد مختلف برنامه هفتم توسعه به آنها بپردازیم.

نوری قزلجه اشاره کرد: در حوزه محیط زیست بدنبال آن هستیم تا بگونه ای عمل نماییم که کارهای بخش کشاورزی چه در موضوع استفاده از کودها و سموم و چه در نحوه کشاورزی نه فقط صدمه ای به محیط زیست وارد نکنند بلکه این حوزه را تقویت نمایند.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، برنامه هفتم توسعه برنامه پنج ساله (۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶) توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران است. این برنامه که در قالب یک لایحه تدوین شده و شامل ۲۲ فصل و هفت بخش مختلف است که بخش های اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی، فناوری و آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی، اداری، حقوقی و قضایی را شامل می شود ۸ خرداد ۱۴۰۲ در دولت تصویب و در ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ توسط سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

رسیدگی به این لایحه بطور رسمی در هفته اول تیرماه در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس قرار گرفته است.

کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه ۱۷ تیر در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید و هم اکنون نیز اعضای این کمیسیون درحال رسیدگی به جزییات این لایحه هستند. بگفته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه حداکثر تا اواسط مردادماه گزارش این کمیسیون جهت بررسی در صحن علنی ارائه خواهد شد.

منبع: