با حضور وزیر اقتصاد؛ منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو کلنگ زنی شد

به گزارش اجاره، کلنگ راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو روز سه شنبه با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این منطقه مرزی بر زمین زده شد.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو در ۲ زون، یکی در مرز سرو و دیگری در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه اجرا می گردد.
برای راه اندازی این منطقه، ۴۲۰ هکتار زمین در مرز سرو و ۵۰۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه تدارک دیده شده است.
اختصاص معافیت مالیاتی در حوزه های اقتصادی و تجاری، امکان تردد خودرو در کل منطقه و وجود مرکزی برای تبادلات عمده تجاری با کشورهای هم مرز و اروپایی همچون مزیت های قابل توجه این منطقه ویژه اقتصادی می باشد.
منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو در ۲ زون، یکی در مرز سرو و دیگری در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه اجرایی خواهد شد؛ جهت راه اندازی این منطقه، ۴۲۰ هکتار زمین در مرز سرو و ۵۰۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه در جاده سرو تدارک دیده شده است
با راه اندازی این منطقه که با عنایت به تاکید وزیر اقتصاد و دارایی باید تا دهه فجر سال آینده عملیات اجرایی آن به پایان برسد زمینه اشتغال هزاران نفر از جوانان می تواند فراهم شده و رونقی بی نظیر برای توسعه این منطقه و استان و حتی استان همجوار، آذربایجان شرقی ایجاد نماید.
وزیر اقتصاد و دارایی، در این مراسم ضمن اشاره به آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه_ سرو همزمان با ایام الله دهه فجر اضافه کرد: سازمان مسئول منطقه اقتصادی ارومیه سرو متعهد شده با تشکیل زیرساخت های منطقه اقتصادی مذکور، تا دهه فجر سال آینده، اتمام عملیات اجرایی را اعلام نماید.
احسان افزود: با همت دستگاههای متولی، یکی از ظرفیتهای خیلی خوب آذربایجان غربی در جوار مرز سرو و گمرک فرصت بی بدیلی برای شرکتهای تولیدی ایجاد خواهد نمود تا با استفاده از مزیت گمرک، عملیات ترانزیت با ترکیه به سهولت صورت گیرد.
خاندوزی خاطرنشان کرد: تدابیر سریع شروع عملیات اجرایی و بهره برداری از ایکس ری هم اتخاذ شده است.
سرو در ۵۵ کیلومتری شهر ارومیه قرار دارد و هم مرز با استان حکاری و منطقه اسندره کشور ترکیه است.
آذربایجان غربی یک منطقه آزاد در ماکو و یک منطقه ویژه مصوب در سلماس هم دارد.

منبع: