چهارمحال وبختیاری قطب نخست تولید ماهیان سردابی کشور

اجاره: مدیر شیلات وآبزی پروری سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان قطب اصلی تولید ماهیان سردابی در کشور بوده که طی سالیان گذشته حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد از تولید ماهیان سردابی کشور را به خود مختص کرده است.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، «پرویزمنصوری» اظهار نمود: چهارمحال و بختیاری دارای منابع آبی عظیم شامل ۱۲۹۶ دهنه چشمه، ۷۸۰ رشته قنات، ۳۰۱۲ حلقه چاه کشاورزی، ۲۰رودخانه دائمی به طول ۴۰۸۶ کیلومتر، سه تالاب، ۴ سد مخزنی کشاورزی و برقابی بوده که بخش عمده ای از منابع آبی کشور را دارا است.
وی ادامه داد: این ظرفیت های خدادادی به همراه پتانسیل هایی که در زمینه تولید آبزیان، تولید خوراک آبزیان، فرآوری و بسته بندی آبزیان و… وجود دارد توانسته است چهارمحال و بختیاری را بعنوان قطب نخست تولید ماهیان سردابی کشور معرفی و توانسته اشتغال مستقیم بالغ بر ۲۵۰۰ نفر و حدود ۷۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم آورد.
منصوری خاطرنشان کرد: این استان قطب اصلی تولید ماهیان سردابی در کشور بوده که طی سالیان گذشته حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد از تولید ماهیان سردابی کشور را به خود مختص کرده است.
وی تصریح کرد: همینطور در بخش تولید ماهیان زینتی هم طی سالیان اخیر رشد چشمگیری در استان حاصل شده است به گونه ای که میزان آن طی سالیان گذشته از ۲۰ هزار قطعه در سال به بالغ بر ۲۸۰ هزار قطعه در سال رسیده است.