در رویداد دانش بنیان صنعت نفت اعلام شد معرفی ۸۹۰ نیاز فناورانه حوزه نفت

به گزارش اجاره معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور ۶۵۷ شرکت دانش بنیان و ۱۷۵ شرکت فناور در رویداد دانش بنیان صنعت نفت آگاهی داد و اظهار داشت: در این رویداد ۸۹۰ نیاز فناورانه این حوزه ارائه می شود تا شرکت های دانش بنیان نسبت به تامین آنها اقدام نمایند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، دکتر سیاوش ملکی فر امروز در آیین گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه، تامین منابع مالی و تجاری سازی تولیدات صنایع را از وظایف این صندوق دانست و اظهار نمود: همین طور صندوق مولود شرکت های دانش بنیان است که برای پشتیبانی از آنها تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه ارائه می دهد تا بتواند زمینه را برای هم افزایی شرکت های دانش بنیان فراهم آورد.
وی اشاره کرد: این صندوق در شرایط تحریم، نوسانات نرخ ارز و چالش های مختلف صنعت، توانسته با ارائه تسهیلات به آنها کمک نماید تا بستر را برای اشتغال زایی فراهم آورد.
وی ارائه تسهیلات لیزینگ در سقف ۷۰ تا۸۰ درصد مبلغ خرید از دانش بنیان ها را از خدمات حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی ذکر کرد و اضافه کرد: علاوه بر آن ما تلاش داریم تا با افزایش ظرفیت تولید، ارائه انواع ضمانت نامه ها و استانداردهای مختلف محصولات شرکت های دانش بنیان را روانه بازار نماییم.
ملکی فر افزود: در گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنعت نفت مقرر است سه کارگاه آموزشی در حوزه حفاظت از مالکیت فکری اجرا شود. در این رویداد هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۷۵ شرکت دانش بنیان و ۱۷۵ شرکت فناور و ۱۶۵ شرکت از سایر نهادها شرکت کردند.
وی اشاره کرد: در طول برگزاری این رویداد ۸۹۰ نیاز فناورانه احصا شده است که در چارچوب ۴۰ نشست به بررسی آنها پرداخته خواهد شد.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: همین طور در حاشیه این رویداد، ۲۵۰ شرکت دستاوردهای خودرا در چارچوب نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

منبع: