طی نامه ای؛ شورای رقابت از وزارت صمت توضیح خواست

اجاره: شورای رقابت طی نامه ای خواهان اطلاعات دقیق تر وزارت صمت درباب طرح اختصاص بسته ۲۰۰۰ میلیارد تومانی پشتیبانی از کسب و کارهای متضرر از قطع دسترسی به فضای مجازی شد.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، شورای رقابت طی نامه ای خواهان اطلاعات دقیق تر وزارت صمت درباب طرح اختصاص بسته دو هزار میلیارد تومانی پشتیبانی از کسب و کارهای متضرر از قطع دسترسی به فضای مجازی به سبب شبهه ارتکاب رویه ضدرقابتی و ضرورت تبعیت از مقررات توسعه رقابت و ضد انحصار در فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت، در پی اعلام مدیر کل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت و برخی اطلاعات کسب شده در خصوص تصمیمات حمایتی این وزارتخانه برای کسب وکارهای متضرر شده از قطعی اینترنت، شورای رقابت بر رعایت ضوابط رقابتی در اجرای این اقدام حمایتی تاکید کرد.
این حمایت که در قالب بسته تبلیغاتی صورت خواهد گرفت، مشمولین مختلفی دارد؛ از یک سو کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ مختلفی وجود دارند که هریک به صورتی از قطعی دسترسی به فضای مجازی متضرر شده اند و از طرف دیگر علاوه بر سازمان صدا و سیما، زمینه های گوناگون دیگری برای انجام تبلیغات فعال هستند؛ از همین رو احتمال ارتکاب برخی رویه های ضدرقابتی در اجرای تبعیض آمیز این حمایت وجود داشته و ضروریست ضوابط رقابتی مطرح در فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ خصوصاً موضوع ماده ۵۲ این قانون رعایت گردد و هرگونه کمک دولتی به کسب وکارها بوسیله فرآیندی شفاف و مبتنی بر ضوابط و معیارهای متعارف، متوازن و رقابتی به مشمولین بسته حمایتی تعلق گیرد.
گفتنی است، شورای رقابت خواهان ارائه گزارش دقیق و اطلاعات کامل از اجرای مراحل و پروسه حمایت مذکور و ذکر مبانی قانونی و مستندات مبالغ اختصاص یافته به مشمولین این حمایت شده است.