رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد؛ آغاز بروزرسانی استاندارد لوازم خانگی

به گزارش اجاره، مشهد ـ رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از آغاز بروزرسانی استاندارد لوازم خانگی در سازمان ملی استاندارد اطلاع داد.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، مهدی اسلام پناه بامداد یکشنبه در جمع رؤسای اتحادیه ها و انجمن های صنفی و صنعتی خراسان رضوی از آغاز بروزرسانی استاندارد لوازم خانگی در سازمان ملی استاندارد اطلاع داد و اظهار نمود: لوازم خانگی قاچاق کم کیفیت از مرزهای شرقی و غربی وارد کشور می شود و ما بارها مراتب اعتراض خویش را در این خصوص که لوازم خانگی قاچاق، کاملاً غیراستاندارد و کم کیفیت هستند به دستگاههای مربوطه اعلام نموده ایم.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: حدود ۸۰ هزار نفر مدیر کنترل کیفی در کشور وجود دارد که باید استقلال در کار و امنیت داشته باشند و درصدد هستیم تا نظام مدیران کنترل کیفی کشور سازماندهی شود بنابراین این مورد را در برنامه هفتم توسعه گنجانده ایم.
وی همینطور بر هوشمندسازی همه فرآیندها در سازمان ملی استاندارد تاکید و بیان نمود: کاغذ باید در این سازمان حذف شود بنابراین این مورد بعنوان یک اصل در نظر گرفته شده و به این سمت درحال حرکت هستیم.
اسلام پناه همینطور در پاسخ به سوالات و دغدغه های فعالان اقتصادی خراسان رضوی آمادگی خویش را برای تهیه و تدوین نسخه بومی استاندارد در حوزه برق و الکترونیک اعلام و افزود: تهیه استانداردها باید توسط خود زیست بوم و اکوسیستم آن محصول انجام گیرد در غیر این صورت هر دستگاه اجرایی به این مورد ورود کند تخلف کرده است و دستگاههای اجرایی باید اجرای ضوابط و تکالیف خویش را ذیل استاندارد تعریف شده برای آن پیش ببرند.
رئیس سازمان ملی استاندارد همینطور در این جلسه در مورد پیگیری تدوین استاندارد الزامی برای تولید ماشین سنگ شکن و تصفیه آب، موازی کاری اداره استاندارد و اداره نظارت بر کنترل کیفی آرد در حوزه سبوس گیری، صدور آیین نامه جدید برای کارشناسان رسمی استاندارد، پشتیبانی از مدیران کنترل کیفی در برنامه توسعه هفتم و بازبینی در آزمون های بلندمدت قول مساعدت داد. ایشان در ادامه اظهار داشت: این سازمان طی چند ماه گذشته ۱۵۰ نشان حلال برای محصولات مختلف صادر کرده است.
اسلام پناه با تکیه بر برگزاری منظم نشستهای گفت و گو بین اداره کل استاندارد خراسان رضوی با فعالان اقتصادی استان اضافه کرد: توسعه، بدون استاندارد محقق نمی گردد، همان گونه که تولیدکنندگان نسبت به استاندارد و کیفیت محصولات خود دلسوز بوده اند، سازمان ملی استاندارد و کارکنان آن هم حامی تولیدکنندگان هستند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: در کشور کالاهای زیادی تولید می شود اما باید با رعایت استاندارد و کیفی سازی آن، میزان پذیرش آنها را از جانب جامعه هدف شامل داخلی و خارجی افزایش داد، البته نقص هایی که در نظام آزمایشگاهی، نظام بازرسی و نظام تدوین استاندارد کشور وجود دارد را می پذیریم و در کوشش برای رفع آنها هستیم.
وی با اشاره به اینکه مهلت اعتبار پروانه های استانداردی که نشان ملی دارند از سه سال به یک سال تقلیل پیدا کرده است اظهار داشت: این سازمان درحال فعالیت بر روی استاندارد برندها و نام های شرکتهاست که بزودی اصلاحیه مربوطه در این خصوص ابلاغ و نگرانی ها برطرف می شود و نشان ملی استاندارد هم باید آنقدر زیبا و گویا باشد که کاملاً روی محصول به صورت برجسته نشان داده شده و همه به آن افتخار کنند.
اسلام پناه اضافه کرد: میزان نمونه برداری لابراتوار های همکار باید برپایه قانون باشد و حتما محصولی که برای نمونه برداری دریافت کرده اند را به تولیدکننده بازگردانند، در غیر این صورت لابراتوار تخلف کرده است و مجوزش باطل می شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ضمن اشاره به رشد قارچ گونه لابراتوار های همکار در کشور افزود: سامانه ارجاع کار در سازمان ملی استاندارد دیجیتال شده تا ارتباط مالی بین لابراتوار ها و تولیدکنندگان قطع شود، بعضی از مسائل و چالشها کهنه هستند و حل آنها زمان زیادی نیاز دارد اما با حذف این ارتباط های مالی، کیفیت محصول ارتقا می یابد، تابحال این ارتباط مالی برای بخش خودروسازی حذف شده و برای سایر صنایع هم اجرا می گردد.