جزئیات عملکرد ۴۴۸ شرکت در سامانه یکپارچه اطلاعات

به گزارش اجاره، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به انضمام صورت های مالی سال مالی ۱۴۰۰ زیرمجموعه بانک و بیمه و مؤسسات ونهادهای عمومی غیردولتی در ۱۴۰۱.۷.۲۰درسامانه کدال منتشرودردسترس عموم قرارگرفت.

به گزارش اجاره به نقل از وزارت اقتصاد، اعمال نمایندگی سهام دولت در شرکتهای دولتی که وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس یا عضو مجامع عمومی آنهاست، اعمال حقوق مالکانه سهام دولت در شرکتهای قابل واگذاری، انتشار عمومی صورت های مالی شرکتهای دولتی و شرکتهای تابعه نهادهای عمومی غیردولتی از مهم ترین دستاوردهای اولویت دار دفتر امور شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد است.

سال های متمادی است که صورت های مالی شرکتهای دولتی بعد از انتشار و حسابرسی توسط حسابرس مستقل، در مجامع عمومی تصویب می شود، اما تصویری از کم و کیف عملکرد مالی این شرکت ها و نقاط قوت و ضعف احتمالی موجود در عملکرد مالی شرکتهای دولتی و مدیران آنها برای عموم مردم منعکس نمی گردد.

انتشار عمومی صورت های مالی حسابرسی شده شرکتهای دولتی که سبب افزایش شفافیت مالی از راه اطلاع و دسترسی عمومی به تمام زوایای آثار مالی فعالیتهای شرکتهای دولتی می شود، پاسخی به این نیاز و جبران کننده کمبودی است که سال ها در اقتصاد دولتی ایران احساس می شد و می تواند فضای پرسشگری عمومی را تقویت و مطالبات نسبت به پاسخگویی مدیران شرکتهای دولتی را افزایش داده و هم زمینه را برای ورود پژوهشگران و صاحبنظران حوزه های اقتصادی فراهم آورد.

برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به انضمام صورت های مالی سال مالی ۱۳۹۸ شامل ۲۹۸ شرکت دولتی شامل مادرتخصصی، اصلی و فرعی و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به انضمام صورت های مالی سال ۱۳۹۹ شامل ۳۲۱ شرکت دولتی، در جهت ارتقای شفافیت مالی شرکتهای دولتی در ۳۰ و ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، در سامانه کدال منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت.

صورت های مالی حسابرسی شده ۱۳۲ شرکت تابعه نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و هم سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و شرکتهای تابعه آنها و شرکتهای تابعه بانکها و بیمه های دولتی به همراه گزارش های حسابرس مستقل و بازرس قانونی مربوط که توسط سازمان حسابرسی رسیدگی و صادر گردیده است، در اول خرداد ماه سالجاری در سامانه کدال منتشر گردید.

گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به انضمام صورت های مالی سال مالی ۱۴۰۰ شامل ۳۹۵ شرکت دولتی و زیرمجموعه بانک و بیمه و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در ۱۴۰۱.۷.۲۰ در سامانه کدال منتشر و دردسترس عموم قرار گرفت.

منبع: